نمایه نویسندگان

آ

  • آلیانی، رقیه بررسی مولفه‌های مدرنیته در آثار محمد رضا شمس [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 1-24]

ا

  • احمدی پور اناری، زهره تحلیل عناصر زبان عامه در قصه‌های مجید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 1-24]
  • اسلامیت، مهدیه جستاری در کارکرد نمادین رنگ و انواع دلالت‌های آن در شعر کودک و نوجوان دهه‌ی شصت تا هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 25-54]
  • اکبرزاده، تارا تحلیل گفتمان انتقادی رمان شب‌های بی‌ستاره بر اساس دیدگاه فرکلاف [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 187-210]
  • الهام بخش، سید محمود جستاری در کارکرد نمادین رنگ و انواع دلالت‌های آن در شعر کودک و نوجوان دهه‌ی شصت تا هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 25-54]

ب

  • بامشکی، سمیرا مواجهۀ قهرمان با "لامیا" در پویانمایی گیسوکمند و فیلم آهوی پیشونی سفید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 25-54]
  • بوذری، علی در تقابل با انگاره‌ی غالب: تأملی بر کتاب‌های تصویری دو دوست و طوطی و بازرگان از منظر فمینیسم [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 161-192]
  • بی نظیر، نگین آلوده ­انگاری کریستوا و  بدن­مندی در بلوغ دختران (تحلیل سه رمان نوجوان) [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 107-134]

پ

  • پورالخاص، شکراله بررسی مولفه‌های مدرنیته در آثار محمد رضا شمس [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 1-24]
  • پورشبانان، علیرضا درآمدی برظرفیت‏ های مطلوب هفت‏ پیکر نظامی برای ساخت بازی رایانه‌‌ای در سبک نقش ‏آفرینی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 55-82]
  • پویان، مجید نمود معنویت در داستان‌های کودک کلر ژوبرت براساس نظریه آگاهی ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 161-186]

ح

  • حسینی، سیدرضا مطالعه تحلیلی تأثیر شعر موج نو بر تصویرگری کتاب کودک در ایران با تاکید بر آثار احمدرضا احمدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 55-80]

خ

  • خجسته، فرامرز بررسی و تحلیل تکنیک‌های انضباطی گفتمان قدرت و شیوه‌های مقاومت کودک در نمایش‌نامه‌ی دیکته غلامحسین ساعدی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 239-264]

ر

  • رحیمی نژاد، مهدیه بررسی عوامل و نشانه‌های راوی اعتمادناپذیر در رمان نوجوان وقتی مژی گم شد و اثرگذاری آن بر عنصر غالب معرفت‌شناسانه [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 81-106]
  • رستمی، مهدی کاربرد عناصر اساطیری در داستان های فانتزی کودکان دهۀ هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 111-134]
  • رضایی، حمید بایسته‌های اقتباس در داستان‌های فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی : نمونه‌ی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و کودک فیلسوف، لیلا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 135-160]
  • رضایی، سمیه بررسی میزان همسانی و ناهمسانی سلیقه‌ی کودکان و سلیقه‌ی داوران و منتقدان بزرگ‌سال کودک در گزینش کتاب‌های برتر [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 273-298]
  • رفاهی، بهاره مواجهۀ قهرمان با "لامیا" در پویانمایی گیسوکمند و فیلم آهوی پیشونی سفید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 25-54]
  • رقایب پور، فاطمه آلوده ­انگاری کریستوا و  بدن­مندی در بلوغ دختران (تحلیل سه رمان نوجوان) [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 107-134]
  • رمضانی، نیما مطالعه تحلیلی تأثیر شعر موج نو بر تصویرگری کتاب کودک در ایران با تاکید بر آثار احمدرضا احمدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 55-80]

ز

  • زمانپور، رقیه بایسته‌های اقتباس در داستان‌های فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی : نمونه‌ی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و کودک فیلسوف، لیلا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 135-160]

س

  • سرابی داریان، مریم در تقابل با انگاره‌ی غالب: تأملی بر کتاب‌های تصویری دو دوست و طوطی و بازرگان از منظر فمینیسم [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 161-192]

ش

  • شب انگیز، شیرین رویکردی فرهنگی به هویت در ترجمه‌ی ادبیات نوجوان: مطالعه‌ی موردی رمان خورشید هم یک ستاره است [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 245-272]
  • شکراله زاده، سودابه آیا متن می‌تواند کودک را به آغوش گیرد؟ کندوکاو خواننده‌ی نهفته در داستان‌های کتاب‌های درسی فارسی دوره‌ی اول دبستان (اول تا سوم) [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 83-110]
  • شیروانی شیری، علی نقش داستان در پرورش و تقویت مهارت پرسشگری کودک؛ بررسی موردی داستان حقیقت و مرد دانا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 193-220]

ص

  • صادقی، اسماعیل بایسته‌های اقتباس در داستان‌های فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی : نمونه‌ی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و کودک فیلسوف، لیلا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 135-160]
  • صادقی، عمران کاربرد عناصر اساطیری در داستان های فانتزی کودکان دهۀ هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 111-134]
  • صدیقی، مصطفی بررسی و تحلیل تکنیک‌های انضباطی گفتمان قدرت و شیوه‌های مقاومت کودک در نمایش‌نامه‌ی دیکته غلامحسین ساعدی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 239-264]
  • صدیقی، مصطفی چالش متن­ های ظاهری و زایشی در رمان «زیبا صدایم کن» (بر اساس نظریه­ ی کریستوا) [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 221-244]
  • صفایی سنگری، علی بررسی مولفه‌های مدرنیته در آثار محمد رضا شمس [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 1-24]
  • صفری، جهانگیر بایسته‌های اقتباس در داستان‌های فلسفه برای کودکان از منظر کفایت فلسفی : نمونه‌ی تطبیقی و پژوهشی: دو رمان لیزا و کودک فیلسوف، لیلا [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 135-160]

ط

  • طاهری، قدرت الله بازتولید انگاره‌های گفتمان سنّتی جنسیت در نوشته‌های کودکان و نوجوانان [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 135-160]

ظ

  • ظهیری، بیژن بررسی مولفه‌های مدرنیته در آثار محمد رضا شمس [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 1-24]
  • ظهیری ناو، بیژن کاربرد عناصر اساطیری در داستان های فانتزی کودکان دهۀ هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 111-134]

ع

  • عارفی، اکرم شناخت الگوی فهم و گرایش هرمنوتیک آذریزدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 299-326]

غ

  • غنچه پور، موسی تحلیل عناصر زبان عامه در قصه‌های مجید [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 1-24]

ف

  • فرشچی، فاطمه بازتولید انگاره‌های گفتمان سنّتی جنسیت در نوشته‌های کودکان و نوجوانان [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 135-160]

ق

  • قانع، فاطمه نمود معنویت در داستان‌های کودک کلر ژوبرت براساس نظریه آگاهی ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 161-186]
  • قرائی، زهره رویکردی فرهنگی به هویت در ترجمه‌ی ادبیات نوجوان: مطالعه‌ی موردی رمان خورشید هم یک ستاره است [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 245-272]

ک

  • کهدویی، محمد کاظم جستاری در کارکرد نمادین رنگ و انواع دلالت‌های آن در شعر کودک و نوجوان دهه‌ی شصت تا هشتاد [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 25-54]

گ

  • گرجی، مصطفی بررسی عوامل و نشانه‌های راوی اعتمادناپذیر در رمان نوجوان وقتی مژی گم شد و اثرگذاری آن بر عنصر غالب معرفت‌شناسانه [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 81-106]

م

  • مجوزی، محمد تحلیل گفتمان انتقادی رمان شب‌های بی‌ستاره بر اساس دیدگاه فرکلاف [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 187-210]
  • مرادی، ایوب خوانش رمان نوجوانِ این وبلاگ واگذار می‌شود بر اساس اصول نقد لاکانی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 211-238]
  • مرادی، ایوب بررسی عوامل و نشانه‌های راوی اعتمادناپذیر در رمان نوجوان وقتی مژی گم شد و اثرگذاری آن بر عنصر غالب معرفت‌شناسانه [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 81-106]
  • مطوری، سارا بررسی و تحلیل تکنیک‌های انضباطی گفتمان قدرت و شیوه‌های مقاومت کودک در نمایش‌نامه‌ی دیکته غلامحسین ساعدی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 239-264]
  • مهدوی آرا، مصطفی بررسی کارکردهای نظریه اسکوپوس در ترجمه ادبیات کودک و نوجوان (مطالعه موردی ترجمه‌های فارسی «قصص الحیوان فی القرآن الکریم» نوشته احمد بهجت) [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 265-288]
  • میرزاپور، نفیسه مطالعه تحلیلی تأثیر شعر موج نو بر تصویرگری کتاب کودک در ایران با تاکید بر آثار احمدرضا احمدی [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 55-80]
  • میرزایی، علی (پدرام) بررسی عوامل و نشانه‌های راوی اعتمادناپذیر در رمان نوجوان وقتی مژی گم شد و اثرگذاری آن بر عنصر غالب معرفت‌شناسانه [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 81-106]

ن

  • نجاریان، محمدرضا نمود معنویت در داستان‌های کودک کلر ژوبرت براساس نظریه آگاهی ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 161-186]
  • نجفی بهزادی، سجاد تحلیل عنوان رمان‌های نوجوان (رمان هستی، زیبا صدایم کن و عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی) از دیدگاه توصیفی ژرار ژنت [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 289-312]
  • نوری کیذقانی، سید مهدی بررسی کارکردهای نظریه اسکوپوس در ترجمه ادبیات کودک و نوجوان (مطالعه موردی ترجمه‌های فارسی «قصص الحیوان فی القرآن الکریم» نوشته احمد بهجت) [دوره 13، شماره 1، 1401، صفحه 265-288]
  • نیکوبخت، ناصر بررسی میزان همسانی و ناهمسانی سلیقه‌ی کودکان و سلیقه‌ی داوران و منتقدان بزرگ‌سال کودک در گزینش کتاب‌های برتر [دوره 13، شماره 2، 1401، صفحه 273-298]

و